Пошук

+38 (044) 338-89-04
info@cedos.org.ua
9:00 - 18:00
Mobile Menu

Аналіз законопроектів про органи самоорганізації населення та їх перспективний інструментарій

11 листопада комітет ВРУ з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування підтримав винесення на перше читання пленарним засіданням ВРУ проектів законів №2466, в разі прийняття якого буде внесено зміни до Закону України “Про органи самоорганізації населення”, та №2467 “Про загальні збори (конференції) членів територіальних громад за місцем проживання”.

Перший законопроект має на меті урегулювання питань, пов’язаних із реєстрацією та регламентацією діяльності органів самоорганізації населення.  У тексті законопроекту уточнено та поширено понятійний апарат (в порівнянні із чинним Законом України “Про органи самоорганізації населення”), також визначені важливі особливості порядку реєстрації, функціонування та ліквідації ОСН.

Проект закону “Про загальні збори (конференції) членів територіальних громад за місцем проживання” доповнить зміни чинного законодавства у питаннях органів самоорганізації населення, а саме надасть визначення компетенцій, порядку скликання та проведення загальних зборів ОСН. В разі прийняття цього законопроекту також буде внесено зміни до чинного Закону України “Про місцеве самоврядування”, а саме прикінцевих положень Статті 8, які визначають та регламентують поняття загальних зборів членів громади.

У разі прийняття, ці законопроекти мають чітко визначити порядок існування органів самоорганізації населення, їхньої взаємодії з органами місцевого самоврядування, тощо.

По-перше, законопроект №2466 передбачає можливість делегування сільською, селищною, міською або районною (в разі її створення) радою певних власних повноважень, повноважень виконавчих органів відповідних рад (переважно в питаннях житлово-комунальних послуг  та соціального забезпечення громадян). Також ОСН отримують можливість здійснювати господарську діяльність, що буде складати матеріальну основу їхньої діяльності. В комплексі із встановленням повноважень ОСН за результатами загальних зборів (конференції) членів територіальної громади набуття таких повноважень може призвести до перебирання ОСН великої частки повноважень органів місцевого самоврядування.

По-друге, поділ ОСН за територіальною ознакою - законопроектом визначено 4 рівні існування комітетів - будинкові, вуличні або квартальні, комітети мікрорайонів або житлових комплексів, комітети села (сіл), селища, району у місті. Також законопроект передбачає заборону на існування двох ОСН одного рівня на одній території. Передбачається, що подібний розподіл дозволити поділити повноваження між ОСН відповідно до їх териториального рівня. Однак, у законопроекті немає чіткого визначення того, як саме мають поділятись ці повноваження між ОСН, що може призвести до суперечливих ситуацій між ОСН різного рівня.

Зміни, запропоновані законопроектами, передбачають підсилення ролі ОСН у місцевому самоврядуванні, що, в свою чергу, має на меті залучення  членів територіальної громади до вирішення питань місцевого значення. 

 

Читати далі

3 червня 2015

Працевлаштування внутрішньо переміщених осіб (березень 2014 - травень 2015)

Дані про ВПО, які отримали послуги служби зайнятості (в тому числі, були працевлаштовані, отримали допомогу по безробіттю та проходили навчання), відображені на карті та графіках

27 грудня 2014

Ціни на проїзд у Києві та 50 найбільших містах Європи і колишнього СРСР

Центр дослідження суспільства порівняв ціни на проїзд у громадському транспорті та системи тарифів столиць і найбільших міст (у випадках, якщо вони не є столицями) країн Європи та колишнього СРСР.

Іван Вербицький

29 березня 2020

Соціальна справедливість і коронавірус: аналіз наслідків для добробуту

Ми проаналізували підходи української держави до боротьби з поширенням COVID-2019 на предмет відповідності цим цінностям. Розглянули загальносвітові трансформації державних політик соціального забезпечення, щоби зрозуміти ширший контекст теперішньої кризи. На основі цього аналізу ми пропонуємо низку можливих рішень щодо пом’якшення наслідків кризи.

Анастасія Боброва, Олександра Слободян, Анастасія Фітісова, Павло Федорів, Марія Куделя, Тетяна Жерьобкіна, Іван Вербицький, Олена Сирбу, Ліліана Філіпчук, Наталія Ломоносова

15 лютого 2019

Взаємодія між органами місцевого самоврядування та громадянським суспільством у Львові

Які механізми дозволяють враховувати потреби жительок і жителів у процесі прийняття рішень? Які кращі практики існують у цій сфері? Що у такій взаємодії варто змінити, щоб вона була більш ефективною? Щоб відповісти на ці питання, ми опитали службовиць та службовців і представниць та представників громадського сектору, а ще проаналізуввли документи.

Дарина Пирогова

Матеріал є об'єктом інтелектуальної власності.
Копіювання та поширення дозволяється тільки зі згадкою першоджерела не нижче другого абзацу, без зміни змісту публікації, видалення авторства та логотипу CEDOS
Детальніше Сховати