Пошук

+38 (044) 338-89-04
info@cedos.org.ua
9:00 - 18:00
Mobile Menu

Аналіз законопроектів про органи самоорганізації населення та їх перспективний інструментарій

11 листопада комітет ВРУ з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування підтримав винесення на перше читання пленарним засіданням ВРУ проектів законів №2466, в разі прийняття якого буде внесено зміни до Закону України “Про органи самоорганізації населення”, та №2467 “Про загальні збори (конференції) членів територіальних громад за місцем проживання”.

Перший законопроект має на меті урегулювання питань, пов’язаних із реєстрацією та регламентацією діяльності органів самоорганізації населення.  У тексті законопроекту уточнено та поширено понятійний апарат (в порівнянні із чинним Законом України “Про органи самоорганізації населення”), також визначені важливі особливості порядку реєстрації, функціонування та ліквідації ОСН.

Проект закону “Про загальні збори (конференції) членів територіальних громад за місцем проживання” доповнить зміни чинного законодавства у питаннях органів самоорганізації населення, а саме надасть визначення компетенцій, порядку скликання та проведення загальних зборів ОСН. В разі прийняття цього законопроекту також буде внесено зміни до чинного Закону України “Про місцеве самоврядування”, а саме прикінцевих положень Статті 8, які визначають та регламентують поняття загальних зборів членів громади.

У разі прийняття, ці законопроекти мають чітко визначити порядок існування органів самоорганізації населення, їхньої взаємодії з органами місцевого самоврядування, тощо.

По-перше, законопроект №2466 передбачає можливість делегування сільською, селищною, міською або районною (в разі її створення) радою певних власних повноважень, повноважень виконавчих органів відповідних рад (переважно в питаннях житлово-комунальних послуг  та соціального забезпечення громадян). Також ОСН отримують можливість здійснювати господарську діяльність, що буде складати матеріальну основу їхньої діяльності. В комплексі із встановленням повноважень ОСН за результатами загальних зборів (конференції) членів територіальної громади набуття таких повноважень може призвести до перебирання ОСН великої частки повноважень органів місцевого самоврядування.

По-друге, поділ ОСН за територіальною ознакою - законопроектом визначено 4 рівні існування комітетів - будинкові, вуличні або квартальні, комітети мікрорайонів або житлових комплексів, комітети села (сіл), селища, району у місті. Також законопроект передбачає заборону на існування двох ОСН одного рівня на одній території. Передбачається, що подібний розподіл дозволити поділити повноваження між ОСН відповідно до їх териториального рівня. Однак, у законопроекті немає чіткого визначення того, як саме мають поділятись ці повноваження між ОСН, що може призвести до суперечливих ситуацій між ОСН різного рівня.

Зміни, запропоновані законопроектами, передбачають підсилення ролі ОСН у місцевому самоврядуванні, що, в свою чергу, має на меті залучення  членів територіальної громади до вирішення питань місцевого значення. 

 

Читати далі

25 жовтня 2017

Ідентифікація осіб в умовах збройного конфлікту в Україні

У цій публікації ми намагалися пояснити, в чому відмінність між процедурами верифікації та ідентифікації. А також надати огляд сучасним моделям встановлення особи і запропонувати зміни, які б спростили процедуру в умовах збройного конфлікту в Україні.

Андрій Солодько

15 листопада 2016

Бюджет участі Івано-Франківська 2016: проблеми та рекомендації

Як Івано-Франківську використати весь потенціал бюджету участі: аналіз запровадження в місті партисипативного бюджету у 2016 році

Іван Вербицький

22 вересня 2017

Бюджет освіти та науки 2018: що пропонує уряд

Міністерство освіти стверджує, що бюджет на наступний рік включає усі видатки, необхідні на запуск Нової української школи, яка стартує у 2018-2019 навчальному році. Відповідно, у бюджеті передбачено суттєве збільшення видатків на середню освіту

Ірина Когут, Єгор Стадний

26 серпня 2014

Аналіз приватних грошових переказів в Україну у першому кварталі 2014 року (на основі даних НБУ)

За перший квартал 2014 року в Україну надійшло 1,641 млрд. дол. США грошових переказів, що на 7,7% менше у порівнянні з відповідним періодом минулого року. Незважаючи на скорочення обсягу грошових переказів з-за кордону, їхня частка у ВВП практично не змінилась та становила 4,6% у порівнянні з 4,7% у І кварталі 2013 року.

Олександра Слободян

Матеріал є об'єктом інтелектуальної власності.
Копіювання та поширення дозволяється тільки зі згадкою першоджерела не нижче другого абзацу, без зміни змісту публікації, видалення авторства та логотипу CEDOS
Детальніше Сховати