Пошук

+38 (044) 338-89-04
info@cedos.org.ua
9:00 - 18:00
Mobile Menu

Огляд ситуації з внутрішньо переміщеними особами в Україні за березень-квітень 2015 року

 

Разом зі спадом інтенсивності війкових дій на Сході знизилася і активність щодо вироблення політики щодо ВПО, яка і до того не була надто інтенсивною. Загалом протягом останніх двох місяців зусилля уряду були спрямовані на внесення точкових змін у постанови КМУ, які мали впорядкувати видачу довідок та здійснення соціальних виплат, а також на розробку програм, які б могли стати фундаментом пошуку довгострокових рішень для ВПО.

4 березня було прийнято постанову №79, якою внесено зміни в Постанову Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 “Про порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції”. Питання про більш суворий контроль місця проживання ВПО та анулювання довідок ВПО, а відповідно і соціальних виплат для осіб, які не проживають за вказаною адресою, виносилися на обговорення на зустрічах, організованих Міністерством соціальної політики.

Внесеними змінами передбачається, що територіальним підрозділам ДМС будуть щоденно надходити зведені дані з переліком осіб, які отримали довідки ВПО. Уповноважені особи ДМС здійснюватимуть разову обов’язкову та щомісячну вибіркову перевірку відповідності фактичного місця проживання ВПО адресі вказаній при реєстрації.

Така позиція уряду іде в розріз з думкою волонтерів та громадських активістів, які на зустрічах з представниками профільного міністерства переконували, що цей крок значно ускладнить і без того важке соціально-матеріальне становище ВПО, і на період, допоки переміщені особи не будуть забезпечені житлом, яке відповідає встановленим нормам та потребам, проведення контролю місця проживання потрібно відкласти.

Разом з тим, у процедуру надання адресної допомоги ВПО було внесено ряд технічних та декілька суттєвих правок, що дозволять подовжити період отримання такої допомоги. Постанвою КМУ від 11 березня 2015 р. № 95 врегульовано питання використання закладених в бюджет 3.3 млрд гривень для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг. Нагадаємо, що у 2014 році для покриття даних потреб використовувалися кошти резервного фонду.

Постановою КМУ від 31 березня 2015 р. 212 врегульовується питання подовження даних виплат. У разі відсутності змін у становищі, що впливають на призначення грошової допомоги ( необхідні критерії для призначення допомоги вказані в п. 2 постанови №505), її надання може бути продовжено на наступний шестимісячний період.

Міністерством соціальної політики України було підготовлено “ Комплексну державну програму інтеграції, соціальної адаптації та захисту і реінтеграції внутрішньо переміщених осіб на 2015-2016 роки ” та План заходів до неї. Вона має на меті вирішити ті проблеми, які постали в даній сфері сьогодні, та “зняти соціальну напругу” через набір рішень щодо забезпечення соціальної, фізичної, медичної, психофізичної та матеріальної підтримки ВПО. Програмою встановлюється базовий алгоритм вирішення основних проблем ВПО: переміщення — забезпечення первинних потреб — початок процесу інтеграції. Визначено механізми співпраці з громадянським суспільством та мікрогрантові програми для підтримки ВПО.

У програмі, на жаль, не зазначено, яким чином ці кроки повинні стати повноцінним вирішенням проблем ВПО (містити durable solutions). Дана програма написана у перспективі “стимулювання до повернення на постійні місця проживання”, проте не передбачає повноцінної інтеграції на нових місцях. Це, вочевидь, зумовлено термінами виконання даної програми – 2015-2016 рр. Практично відсутні й індикатори виконання програми: не зазначено навіть базових кількісних показників, хоч від цього і залежить визначення суми, потрібної для виконання даної програми, яка чомусь також не вказана. Вищезгадані недоілки потрібно буде усунути при написанні плану імплементації програми.

Читати далі

22 травня 2014

Як Бондаренко перерозподілив бюджет Києва

Коли громада не має впливу на бюджет, він часто стає підґрунтям для популізму очільників міської адміністрації. Заради самореклами і створення іміджу “добрих господарів” і “господарників” вони анонсують реалізацію масштабних і дорогих, але не завжди критично важливих інфраструктурних проектів. Заради них “в жертву” приносяться давно необхідні для міста, але не такі помітні роботи.

Іван Вербицький

29 вересня 2020

Конспект онлайн-дискусії «Міста 300 тисяч: молодь, дозвілля, культура»

24 вересня ми організували онлайн-дискусію про дозвілля і культуру у містах із населенням близько 300 тисяч. Говорили про те, як розвиваються такі міста, яким є життя молоді в них, чи достатньо у таких містах публічних просторів для відпочинку і дозвілля, а які групи молоді є виключеними з культурного дозвілля міст.

Маргарита Чернишова

11 грудня 2013

Польсько-українські академічні стосунки

Ключовою проблемою польсько-українського академічного співробітництва є односторонність цього процесу, тобто набагато більша кількість українських громадян навчається у Польщі, ніж польських громадян в Україні. Окрім закордонних інвестицій у вищу освіту, у такий спосіб Польща підтримує свій вплив та позитивне реноме на міжнародній арені, чого не можна сказати про Україну.

Ірина Світящук, Єгор Стадний

12 січня 2015

Бюджет освіти та науки 2015: що прийняли депутати

Вчора народні депутати отримали проект Бюджету на 2015 рік – це вже вдруге уряд вносить його на розгляд до ВР. В порівнянні з проектом, який подавався 13 грудня, певні показники запланованих державних витрат зазнали відчутних змін.

Єгор Стадний

Матеріал є об'єктом інтелектуальної власності.
Копіювання та поширення дозволяється тільки зі згадкою першоджерела не нижче другого абзацу, без зміни змісту публікації, видалення авторства та логотипу CEDOS
Детальніше Сховати