Пошук

+38 (044) 338-89-04
info@cedos.org.ua
9:00 - 18:00
Mobile Menu

Звіт за результатами діяльності Аналітичного центру CEDOS у 2018 році

У 2018 році ми реалізували 14 проектів, отримали більш ніж півтора мільйони реакцій на наші публікації в соцмережах, 1300 разів були згадані в традиційних медіа. Ми дослідили багато літератури і даних. Організували самі або спільно з партнерами 23 події у 8 містах 4 країн.

Внутрішньо ми також укріплювалися як організація: змінили директора, реорганізували керівні органи, розробили та втілюємо декілька нових організаційних положень. А ще ми постратегували і зафіксували сім основних стратегічних напрямків нашої діяльності.

Все це ми робимо для реалізації наших цінностей: соціальна справедливість та обґрунтованість. 

У цьому звіті ми пояснюємо, чим займаємося в рамках заново сформульованих стратегічних напрямків. Також ми ділимося тими результатами проектів, які нам здаються найбільш важливими для реалізації наших цінностей. У кінці звіту ми подаємо проекти, які не ввійшли до жодного з напрямків. Також у кінці звітуємо по надходженню та використанню фінансів у 2018 році. Проекти, які ми ще не завершили, у цьому звіті не висвітлюємо.

Інституційно у 2018 році нас підтримали Ініціатива відкритого суспільства для Європи (OSIFE), а також “Ініціатива з розвитку аналітичних центрів в Україні”, яку виконує Міжнародний фонд “Відродження” у партнерстві з Ініціативою відкритого суспільства для Європи (OSIFE) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні.

Напрямок: Українське студентство за кордоном

Ми щороку збираємо дані про те, скільки українського студентства навчається за кордоном, а також досліджуємо розбіжності між їхніми намірами та політиками України та тих країн, які їх приймають, щоб покращити умови для розвитку людського капіталу українського студентства.

Міграція українського студентства до Польщі, Чехії, Угорщини, Словаччини: перспективи людського капіталу

В рамках цього міжнародного проекту ми дослідили:

  • політики країн Вишеграду, які впливають на залучення та інтеграцію українського студентства в цих країнах; 
  • причини, через які останні поїхали до цих країн на навчання; 
  • плани українського студентства в цих країнах на майбутнє.

На основі таких досліджень ми виявили, де політики приймаючих країн розходяться з очікуваннями студентства, та розробили рекомендації про те, як краще змінити політики задля розвитку людського капіталу українського студентства за кордоном. 

Клікайте на зображення, щоб читати матеріали по відповідній країні. 

Найголовніший результат - це розвінчання поширених стереотипів щодо цих питань, які побутують в Україні. Зокрема, ми стверджуємо, що масового відтоку мізків на рівні студентства не відбувається. Адже більшість їде не за хорошою освітою, а від поганих умов життя. Що не відміняє існування і інших когорт студентства. 

Проект здійснено за підтримки Міжнародного вишеградського фонду та Королівства Нідерландів у співпраці з Інститутом громадських справ у Польщі, Центрально-Європейським університетом в Угорщині, Асоціація міжнародних відносин у Чехії та Словацька асоціація іноземної політики.

Українське студентство за кордоном: дані до 2017/18 навчального року

Ми показали, які країни найчастіше обирає українське студентство, яке їде за кордон на навчання. Показали, наскільки зросла кількість таких людей за останні 10 років, а також - для яких країн наше студентство є стратегічно важливим. Також ми розвінчали стереотипи про те, що ЗНО чи зменшення кількості бюджетних місць сприяє виїзду.

Результати емпіричного аналізу, який ми пропонуємо, стримують поширення хибних тверджень у темі виїзду українського студетства за кордон. Читати матеріал

Напрямок: Розвиток урбаністичного руху

Ми посилюємо спроможність та компетентність урбаністичного руху в Україні, а також створюємо можливості для мережування міських ініціатив, активіст_ок* і практик_инь заради популяризації цінностей справедливого міста.

Український урбаністичний форум

Ми провели перший Український урбаністичний форум на більше ніж 150 гостей у Києві. Це дало поштовх зробити форум щорічним. Наразі працюємо над організацією другого Українського урбаністичного форуму - в Запоріжжі. 

Лише 40% відвідувач_ок були з Києва (40% з інших обласних центрів і 20% з менших міст). Вдалося забезпечити рівномірне представлення різних сфер і форматів діяльності, а також позитивні відгуки. Слово "урбаністичний" в українському дискурсі таким чином засоційовується з питаннями справедливості, досліджень і даних, а не тільки благоустрою чи стильних будівель.

Форум відбувся за підтримки Фундації Чарльза Стюарта Мотта, Представництва Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні та 350.org. Відвідати сторінку Форуму

Українська урбаністична платформа Mistosite

Ми опублікували 4 спеціальні проекти: "Політекономія міста", "Міські ініціативи Одеси", "Гейміфікація", "Can — act!". Продовж всього року функціонувала Афіша урбаністичних подій, у якій було опубліковано 563 анонси, з яких 46 (8%) здійснили самі користувач_ки. У Базу ініціатив було внесено лише 6 користувацьких правок. 2018 року на сайті відкрився ще один розділ - Каталог міських досліджень, який містить 164 посилання.

Цього року вперше трафік з пошуку перевищив трафік з соціальних мереж. Ми відкрили канал у Телеграмі (170 підписни_ць) і Фейсбук-групу "Урбаністика УА" (1100 учасни_ць). Крім цього, продовжуємо розвивати поштову розсилку.

Крім цього, 2018 року ми провели опитування аудиторії сайту, отримали консультацію щодо оновлення, розробили комунікаційну стратегію, а також оновили сам сайт. Відвідати сайт

Розбудова цього медіа відбувається в рамках проекту “Посилення громадянської участі в українських містах” за підтримки Фундації Чарльза Стюарта Мотта. 

Напрямок: Інтеграція внутрішньо переміщених осіб

Ми оцінюємо рівень доступу переселен_ок до соціальних послуг, житла та ринку праці для того, щоб оцінювати ефективність політик інтеграції ВПО та надавати рекомендації про те, як цю ефективність підвищувати.

Індекс інтеграції внутрішньо переміщених осіб

Ми показали, чому важливо говорити про інтеграцію ВПО, і у яких сферах сприяння інтеграції є найбільш необхідним. Також показали, що важливо говорити саме про інтеграцію ВПО у містах – не лише на рівні держави, а отже потрібно працювати над розробкою стратегій інтеграції на місцевому рівні. Дослідження дозволило зрозуміти, які дані варто було б збирати і моніторити для оцінки інтеграції ВПО, і які дані можливо збирати наразі в Україні.

Ця перша сходинка дозволила нам запланувати та вже у 2019 році розпочати наступний проект з роботи для інтеграції ВПО. Читати Індекс

Проект "Індекс інтеграції ВПО: вимірювання прогресу співжиття та інтеграції" відбувся за підтримки Black Sea Trust for Regional Cooperation.

Завантажити Порадник з інтеграції ВПО

Напрямок: Доступ до вищої освіти

Ми аналізуємо результати вступних кампаній і надаємо Міністерству освіти і науки рекомендації щодо покращення умов прийому до вишів, а також проводимо тренінги для абітурієнт_ок і їхніх батьків про те, як раціонально підходити до вибору університету та спеціальності.

Рух абітурієнток та абітурієнтів між областями України: порівняння 2017 та 2018 років

Ми показали, куди та звідки їдуть вступни_ці під час вступної кампанії. Які області найбільше втрачають, а які області навпаки набувають абітурієнт_ок загалом та абітурієнт_ок з високими балами ЗНО. Аналіз дозволив виявити, наскільки далеко сягають "магніти" Києва, Харкова та Львова. Також ми показали, які спеціальності мають найвищу концентрацію абітурієнт_ок у київських закладах вищої освіти.

Результати емпіричного аналізу, який ми пропонуємо, стримують поширення хибних тверджень у темі переміщення абітурієнт_ок. Результати використовують МОН та профільний Комітет ВР у своїй риториці. Читати матеріал

Комбінації спеціальностей та конкуренція між спеціальностями на вступній кампанії

Ми показали, як саме заклади вищої освіти можуть підвищити ефективність свого інформування тих, хто збирається до них вступати. Для цього ми виявили, які спеціальності комбінують абітурієнт_ки, коли вони подають заяви під час вступної кампанії.

Ми розвіяли стереотипи про нібито дезорієнтованих вступни_ць та показали, які найбільш популярні, а які найменш популярні комбінації спеціальностей вони утворюють, коли подають заяви під час вступної кампанії. Читати матеріал.

Освіта в руках громад: чи можливі зміни? 

У вересні ми презентували німецьким освітянам та громадянському суспільству в Берліні наш аналіз впливу децентралізації на доступ до якісної освіти в Україні. Система управління освітою, яка існувала в Україні донедавна, погано впливала як на якість, так і на доступність середньої освіти, особливо в селах та невеликих містах. Тепер, з передачею повноважень громадам і школам та зміною розподілу фінансування, громади мають можливість вирішувати свої потреби на місцях. 

Звіт створено в межах “Ініціативи з розвитку аналітичних центрів в Україні”, яку виконує Міжнародний фонд “Відродження” у партнерстві з Ініціативою відкритого суспільства для Європи (OSIFE) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні. Читати матеріал

Напрямок: Стратегії міського розвитку

Ми аналізуємо, чи здатні наявна міська інфраструктура, управлінські підходи, системи прийняття рішень і розподілу ресурсів, а також міські програми і стратегії розвитку задовольнити потреби різних соціальних груп; надаємо рекомендації про те, як зробити міське управління ефективнішим і справедливішим.

Порівняльний аналіз соціально-економічного розвитку обласних центрів як частини національної системи міст України

Ми не зробили аналітичного продукту на основі неповних та неякісних даних, які таки вдалося зібрати, і публічно оголосили про свою невдачу. Для нас це гарний приклад того, що не потрібно знижувати рівень якості аналітичних продуктів під впливом несприятливих умов і визнавати свої прорахунки.

Ми підготували статтю-рефлексію цього досвіду і провели публічне обгворення доступності і якості державної статисти в Україні на рівні міст і громад.

Побічними продуктами проекту стала серія статей про критичну теорію міста "Політекономія міста"стаття про рейтинги, а також стаття про необхічність політики регіонального вирівнювання.

Робота велася в рамках проекту “Посилення громадянської участі в українських містах” за підтримки Фундації Чарльза Стюарта Мотта. 

"Політекономія міста": серія статей про критичну теорію міського розвитку

Українською мовою вперше публічно доступний огляд основних критичних теорій міського ровзитку. Так ми зробили внесок у розвиток критичного дискурсу щодо міського розвитку, а також популяризації питання соціальної справедливості у міському розвитку. Після виходу статей отримали запрошення і прочитали дві публічні лекції - у Києві і Одесі. Читати статті

Робота велася в рамках проекту “Посилення громадянської участі в українських містах” за підтримки Фундації Чарльза Стюарта Мотта. 

Дослідження потенціалу жительок та жителів Подолу до об’єднання у міські спільноти

Зробили соціальне районування і оцінили потенціал громадянського залучення ще одного району Києва, який зараз є одним з центрів міського розвитку. 

Дослідження здійснене Аналітичним центром CEDOS в рамках проекту ГО «Хмарочос» «Підсилення сталих ініціатив громади Старого Подолу» за підтримки Pact Inc. Читати звіт.

Бонуси

Дослідження умов для ефективного використання державного фінансування в науковій діяльності Академії педнаук (НАПНУ)

Політика повинна базуватись на доказах та дослідженнях. Для цього держава повинна розробити ефективні механізми фінансування досліджень, результати яких можна використовувати для політики. Ми показали, як та чому механізми державного фінансування освітніх досліджень зараз є неефективними, а тому, власне, бракує самих досліджень, на які могла би спиратись освітня політика в Україні.

* Вибірка статей, які було проаналізовано, включає усі наукові статті трьох установ НАПНУ (Інституту педагогіки, Інституту вищої освіти, Інституту спеціальної педагогіки) за період 2014-2016 років. Загалом 663 статті. Більш детально про методологію, ці та інші результати аналізу читайте у звіті.

Ми визначили, чи процедури та практики планування та організації наукової діяльності, які існують в Академії педнаук (на прикладі кількох наукових установ), можуть забезпечити ефективне використання державного фінансування її наукової діяльності. Враховуючи отримані результати, немає підстав вважати, що протягом періоду 2014-2016 року в НАПНУ існували умови для ефективного використання державного фінансування. Читати звіт.

Дослідження було проведене в межах “Ініціативи з розвитку аналітичних центрів в Україні”, яку виконує Міжнародний фонд “Відродження” у партнерстві з Ініціативою відкритого суспільства для Європи (OSIFE) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні. 

Індекс культурного та креативного потенціалу міст України

Минулоріч ми також розробили методологію Індексу культурного та креативного потенціалу міст України та апробували її на наявних даних для п'яти найбільших міст України.

Так ми зробили внесок у дискусію про вимірювання культури та креативності в Україні. Окреслили основні проблеми, пов'язані з концептуальним визначення культури та креативності, в тому числі конкретних економічних галузей, які слід вважати культурними та креативними, а також ті проблеми, які пов'язані з браком або ненадійністю даних на рівні міст.

Це не перша спроба розробки Індексу культурного та креативного потенціалу міст, проте, наскільки ми змогли дізнатися, вперше ця спроба була опублікована. Причому були опублікоані не лише результати роботи, а й методологічні виклики та обмеження. Сподіваємося, це буде корисним для розвитку подальших досліджень у цій галузі. Читати публікацію.

Проект виконано на замовлення ініціативи Kyiv Smart City.

Моделювання формули розподілу бюджетного фінансування між закладами вищої освіти

Формула, яку ми розробили, виходячи з наявних статистичних показників, базується на принципах справедливості, простоти адміністрування, прозорості. Вона робить розподіл державного фінансування об'єктивним, виходячи із показників діяльності кожного закладу. Це підвищує прозорість у розподілі фінансування у порівнянні із чинною системою.

У 2016 році ми розробили концепцію фінансування університетів за результати їхньої діяльності, тобто описали саму ідею. У 2017-2018 році активно допомагали МОН та Міністерству фінансів запроваджувати окремі елементи цього підходу. У 2018 році ми вже здійснили математичне моделювання нашої пропозиції і визначили її імовірний ефект на кожен університет.

Проект здійснено в рамках “Ініціативи з розвитку аналітичних центрів в Україні”, яку виконує Міжнародний фонд “Відродження” у партнерстві з Ініціативою відкритого суспільства для Європи (OSIFE) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні.

Комунікації

Ми запустили Телеграм-канал та регулярно ведемо Інстаграм-сторінку. Ну і, як і раніше, активно повідомляємо всі свої новини на своїй сторінці у Фейсбуці

А ще ми запустили виготовлення власних влогів-пояснювачів. Один, про рейтинги, ви вже бачили вище. Ось, дивіться, є ще:

Підписуйтесь на наш Ютуб-канал, щоб не пропустити наступні!

Фінансова звітність

 

Назва проекту

Донор

Початок проекту

Закінчення проекту

Бюджет загальний (USD)

Витрати 2018 року (USD)

Надійшло в 2018 році (USD)

Інституційний розвиток аналітичних центрів

Міжнародний фонд "Відродження" та Посольство Швеції в Україні

11.2017

3.2018

4806

4159

-

Індекс культурного та креативного потенціалу міст України

Смарт Сіті Хаб

10.2017

2.2018

4000

2579

-

Інституційний розвиток CEDOS задля доказового рішення у реформах в Україні

Міжнародний фонд "Відродження" та Посольство Швеції в Україні

5.2018

4.2020

201637.2

29930

78000

Strengthening Civic participation in Ukrainian cities

Charles Stewart Mott Foundation

4.2017

3.2019

125000

55076

62485

Organizational Development Grant

Open Society InItiative Budapest Foundation

10.2016

9.2018

124000

59803

30000

Міграція українського студентства до Польщі, Чехії, Угорщини, Словаччини: перспективи людського капіталу

Міжнародний Вишеградський Фонд та Королівство Нідерланди

1.2018

9.2018

16530

16530

16530

Індекс інтеграції ВПО: Вимірювання прогресу в співіснуванні та інтеграції

The Black Sea Trush for Regional Cooporation

12.2017

9.2018

16033

16033

16033

Проект формування академічної доброчесності в школі

Американські Ради з міжнародної освіти за фінансової підтримки Державного департаменту США

11.2018

5.2019

19500

15326

15600

Свобода пересування для кожного. Реформа системи реєстрації місця проживання в Україні

Центр інформації про права людини за фінансової підтримки Європейського Союзу

3.2018

3.2019

13580

9467

13580

Український урбаністичний форум-2018: Що таке справедливе місто

Представництво Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні

5.2018

9.2018

5344

5344

5344

Моделювання формули розподілу бюджетного фінансування між закладами вищої освіти

Міжнародний фонд "Відродження" та Посольство Швеції в Україні

9.2018

12.2018

4997

4997

4997

Сприяння участі громадян у демократичному прийнятті рішень

Офіс Ради Європи в Україні

10.2017

2.2018

2836

2336

2102

 

Разом

     

221580

244671

Матеріал є об'єктом інтелектуальної власності.
Копіювання та поширення дозволяється тільки зі згадкою першоджерела не нижче другого абзацу, без зміни змісту публікації, видалення авторства та логотипу CEDOS
Детальніше Сховати