Пошук

+38 (044) 338-89-04
info@cedos.org.ua
9:00 - 18:00
Mobile Menu

Реформа державного фінансування вищої освіти

Крок 1. Визначаємо проблему: розподіл державного фінансування вищої освіти не відповідає потребам сучасного суспільства, в умовах динамічних змін в економіці розбіжність між університетами та ринком щодалі поглиблюється. Наприклад, для держави пріоритетом у вищій освіті є інженерія, на яку вона виділяє багато бюджетних місць, натомість абітурієнти передусім обирають суспільні науки

Крок 2. Кабінетне дослідження. Читаємо міжнародне та українське законодавство, консультуємось про міжнародний досвід, консультуємося з експертами і визначаємо гіпотезу: модель фінансування була розроблена в історичний період планової економіки, наразі потрібна якась із моделей, яка буде пристосована до ринкової економіки та демократичного суспільства

Крок 3. Збір та аналіз даних: щороку аналізували державний бюджет на освіту, механізми розподілу держзамовлення, бюджети закладів вищої освіти

Крок 4. Зробили висновки та сформулювали рекомендації: більш ефективним інструментом є підхід фінансування закладів вищої освіти за результатами їх діяльності - так зване performance based funding (PBF)

Крок 5. Вплив на реальність. Допомогли впровадити більш прозорий та обґрунтований механізм розподілу бюджетних місць, застосовуючи елементи PBF. Водночас МОН почало запроваджувати PBF, готує законодавчі зміни та фіналізує формулу для розрахунку обсягу фінансування кожного закладу

Матеріал є об'єктом інтелектуальної власності.
Копіювання та поширення дозволяється тільки зі згадкою першоджерела не нижче другого абзацу, без зміни змісту публікації, видалення авторства та логотипу CEDOS
Детальніше Сховати