Як це — вчитися в Україні, коли ти іноземець чи іноземка?
Кількість іноземних студент_ок в Україні зростає щороку. Найчастіше приїжджає молодь з Індії, Марокко, Туреччини, Туркменістану, Нігерії, Китаю, Єгипту, Йорданії, Ірану та Ізраїлю. За даними Українського державного центру міжнародної освіти, у 2020 році в Україні навчались близько 76,6 тисяч іноземців. Закладів, де вони можуть здобути вищу освіту, цьогоріч вже 394 (а п’ять років тому було удвічі менше).
В Україні іноземні студент_ки часто стикаються з системними проблемами, які не дозволяють їм адаптуватися та інтегруватися до суспільства. Йдеться, зокрема, про нетолерантне ставлення та напади на іноземців, а також проблеми з працевлаштуванням. Пандемія додала нові складнощі: обмеження пересування та соціальних контактів, погіршення матеріального становища та умов проживання.
Cedos почав роботу над дослідженням політики у сфері міграції, освіти та ринку праці для іноземних студент_ок. Ми плануємо визначити, які зміни варто внести до цих політик, щоб вони допомагали іноземцям адаптуватися до освітнього середовища та українського суспільства загалом. А ще — щоб кожна людина на практиці мала право на особисту недоторканість, свободу віросповідання, права на освіту і працю.
Проєкт реалізується за фінансової підтримки МФ “Відродження” та Посольства Швеції в Україні у партнерстві з Державною службою України з етнополітики та свободи совісті.
Підтримати Cedos
Під час війни в Україні ми збираємо та аналізуємо дані про її вплив на українське суспільство, зокрема, у сферах житла, освіти, соціального захисту й міграції