У вересні Cedos провів зустріч із представни_цями Обсерваторії з питань стійкості освітньої системи, у межах якої ми працюємо над проєктом «Посилення стійкості освіти у Східній Європі, Кавказі та Центральній Азії завдяки поширенню знань та доказів».

Темою зустрічі стали виклики, з якими дослідни_ці стикаються під час експертних інтервʼю. Аналітикині Cedos обмінялися досвідом та порадами з експерт_ками, які досліджують стійкість освіти в інших регіонах: Африці, Латинській Америці, Азії.

Учасни_ці зустрічі обговорили, як під час роботи з експертними інтервʼю можна:

  • збалансувати різноманітні обставини в різних країнах;
  • врахувати чутливі теми та можливі упередження місцевих експерт_ок;
  • подолати мовний барʼєр;
  • вибудувати довготривалу співпрацю з експерт_ками, щоб у майбутньому залучати їх до інших проєктів.

Серед проблем на етапі підготовки дослідни_ці виокремили труднощі з пошуком респондент_ок та плануванням часу на інтервʼю. Частково вирішити ці питання допомагали посередни_ці, які налагоджували комунікацію у різних країнах.

Зважаючи на обмежений час розмови, дослідни_ці прагнули використати його якомога ефективніше: пріоритезували питання, ділили інтервʼю на менші частини, пропонували експерт_кам відповісти у текстовому або відеоформаті.

Краще розкрити тему допомагали питання, сфокусовані безпосередньо на знаннях та досвіді експерт_ок; пропозиції співставити запропоновану ідею стійкості освіти з місцевим контекстом; уявні сценарії наприкінці розмови.

Щоб перевірити достовірність отриманої інформації, дослідни_ці просили респондент_ок поділитися джерелами, а також проводили інтервʼю з іншими стейкхолдерами у відповідній сфері.

Після інтервʼю дослідни_ці планують продовжувати спілкування з респондент_ками: ділитися оновленнями про перебіг дослідження, проводити зустрічі та обговорювати можливі теми для подальших досліджень.

Проєкт «Посилення стійкості освіти у Східній Європі, Кавказі та Центральній Азії завдяки поширенню знань та доказів» є частиною ініціативи Knowledge and Innovation Exchange (KIX) Observatory on Education System Resilience initiative, яка реалізується завдяки підтримці International Development Research Centre (IDRC) та Global Partnership for Education (GPE).