11-14 грудня в Івано-Франківську відбулась «Практична школа громадянської участі» — 4-денний офлайн-воркшоп для представників та представниць 10 громад, які беруть участь у проєкті «Лабораторія громадянської участі».
Метою проєкту є підтримати розвиток ефективних неформальних практик громадської участі у місцевому розвитку і допомогти громадам напрацювати бачення розвитку публічних просторів (наприклад, парків, культурних центрів, площ тощо).
У Школі взяли участь представники та представниці організацій громадянського суспільства та органів місцевої влади з кожної із 10 громад. Під час події учасники та учасниці ознайомились з розробленою в межах проєкту методологією Практик дослідницького залучення (Participatory Action Research).
Методологія передбачає залучення різних мешканців та мешканок до неформальних обговорень про практики та досвід, пов’язані з користуванням публічними просторами на території громади. Це допоможе спільно шукати такі рішення, які зможуть задовольнити потреби різних користувачів та користувачок.
Учасники та учасниці «Практичної школи громадянської участі» застосували методологію під час роботи на одному з воркшопів, де змогли обговорити та зробити макети просторів, а також запропонувати та презентувати зміни до них.
Крім того, під час школи учасники та учасниці:
- дізналися більше про партисипацію, відвідали практичні лекції про види спостереження та глибинних інтерв’ю, які застосовують в соціальних дослідженнях;
- дізналися більше про те, як маючи обмежені ресурси та використовуючи тактичний урбанізм, можна покращувати простори;
- дізналися більше про те, як створювати інклюзивні простори;
- познайомилися з менторами та менторками, з якими працюватимуть протягом проєкту, та запланували наступні кроки;
- мали простір для обміну досвідом та мережування.
Я не мала конкретних очікувань, щодо цього навчання напередодні. І точно не очікувала, що центральна методологія Школи буде саме такою. Мені здається, що вона не просто про публічні простори, а про розбудову громадянського суспільства в цілому. У кожному випадку це те, що цікаво та цінно привезти з собою і спробувати покращити життя у своїй громаді.
Учасниця Школи Єва Коритна, Острозька громада
Не думала, що я буду оперувати фразами типу «урбаністика» та «партисипативні практики». Але це дуже важливо, адже міста в нас будувалися, але не були для людей. Тепер важливо переосмислювати їх під потреби та умовами сучасних реалій, які постійно змінюються. Я вдячна викладачам і організаторам цієї Школи, що надали нам можливість повчитися. Очікую, що в результаті нам вдасться створити гарний простір з вдалим зонуванням, який буде справді корисним для нас і наших нащадків. Вірю, що у колег з інших громад, які були тут з нами ці 4 дні, все вдасться!
Учасниця Школи Наталя Ященко, Гришковецька громада
У межах проєкту кожній громаді допомагатиме команда експертів або експерток у сфері соціальних досліджень та просторового планування. Використовуючи неформальні партисипативні практики, місцеві органи влади, громадянське суспільство та мешканці й мешканки громади зможуть випрацювати спільне бачення майбутнього публічного простору та знайти шляхи й інструменти для його облаштування чи відновлення.
Цей проєкт став можливим завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цього проєкту не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.
Підтримати Cedos
Під час війни в Україні ми збираємо та аналізуємо дані про її вплив на українське суспільство, зокрема, у сферах житла, освіти, соціального захисту й міграції