Ми потроху наближаємося до запровадження принципів гендерної рівності в освіті. Цього тижня Міністерство освіти і науки зробило черговий крок, затвердивши зміни до навчальних програм для 5-9 класів. Зокрема, до програми з "Основ здоров’я" додалася тема "Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування". Окрім теоретичних знань, діти будуть на практиці дізнаватися про моделі ненасильницької поведінки та вчитися бути толерантними до інших.
«Якщо раніше все зводилося до обговорення провокативного одягу чи “ризикованої поведінки”, то зараз ми бачимо зміну підходу: дітям пояснюється, що насилля неприпустиме в будь-якому випадку, незалежно від того, як виглядає інша людина, або у що вона одягнена» – Ірина Когут, експертка з питань освіти CEDOS.
Здавалося б, невелика зміна – використання іншого формулювання у шкільній програмі. Але насправді це дуже великий крок, який українська освіта зробила від «культури зґвалтування» і звинувачення жертви до «культури згоди». І ці кілька речень у шкільній програмі – велике досягнення, до якого доклалися і наші експерти шляхом участі в експертних групах та пропозицій відповідних формулювань.
На черзі – затвердження Урядом Стратегії "Освіта: гендерний вимір – 2020", що передбачає ряд послідовних кроків до системи освіти, вільної від дискримінації.
Детальніше з новою програмою курсу «Основи здоров’я» для 5-9 класів можна ознайомитися тут: http://bit.ly/2rU1U7j.
Підтримати Cedos
Під час війни в Україні ми збираємо та аналізуємо дані про її вплив на українське суспільство, зокрема, у сферах житла, освіти, соціального захисту й міграції