У вересні Cedos провів зустріч із представни_цями Обсерваторії з питань стійкості освітньої системи, у межах якої ми працюємо над проєктом «Посилення стійкості освіти у Східній Європі, Кавказі та Центральній Азії завдяки поширенню знань та доказів».
Темою зустрічі стали виклики, з якими дослідни_ці стикаються під час експертних інтервʼю. Аналітикині Cedos обмінялися досвідом та порадами з експерт_ками, які досліджують стійкість освіти в інших регіонах: Африці, Латинській Америці, Азії.
Учасни_ці зустрічі обговорили, як під час роботи з експертними інтервʼю можна:
- збалансувати різноманітні обставини в різних країнах;
- врахувати чутливі теми та можливі упередження місцевих експерт_ок;
- подолати мовний барʼєр;
- вибудувати довготривалу співпрацю з експерт_ками, щоб у майбутньому залучати їх до інших проєктів.
Серед проблем на етапі підготовки дослідни_ці виокремили труднощі з пошуком респондент_ок та плануванням часу на інтервʼю. Частково вирішити ці питання допомагали посередни_ці, які налагоджували комунікацію у різних країнах.
Зважаючи на обмежений час розмови, дослідни_ці прагнули використати його якомога ефективніше: пріоритезували питання, ділили інтервʼю на менші частини, пропонували експерт_кам відповісти у текстовому або відеоформаті.
Краще розкрити тему допомагали питання, сфокусовані безпосередньо на знаннях та досвіді експерт_ок; пропозиції співставити запропоновану ідею стійкості освіти з місцевим контекстом; уявні сценарії наприкінці розмови.
Щоб перевірити достовірність отриманої інформації, дослідни_ці просили респондент_ок поділитися джерелами, а також проводили інтервʼю з іншими стейкхолдерами у відповідній сфері.
Після інтервʼю дослідни_ці планують продовжувати спілкування з респондент_ками: ділитися оновленнями про перебіг дослідження, проводити зустрічі та обговорювати можливі теми для подальших досліджень.
Проєкт «Посилення стійкості освіти у Східній Європі, Кавказі та Центральній Азії завдяки поширенню знань та доказів» є частиною ініціативи Knowledge and Innovation Exchange (KIX) Observatory on Education System Resilience initiative, яка реалізується завдяки підтримці International Development Research Centre (IDRC) та Global Partnership for Education (GPE).
Підтримати Cedos
Під час війни в Україні ми збираємо та аналізуємо дані про її вплив на українське суспільство, зокрема, у сферах житла, освіти, соціального захисту й міграції