Спочатку пандемія, а потім повномасштабна війна зупинили і ускладнили навчальний процес в Україні. Карантин, онлайн-навчання, повітряні тривоги, відключення світла і поганий зв’язок посилили вже наявні проблеми української системи освіти. Перерви в навчанні зумовлюють освітні втрати, критичні для засвоєння нових знань і навичок. У довшій перспективі вони можуть мати значний вплив як на індивідуальні можливості реалізувати свій людський потенціал, так і перспективи на рівні суспільства: розвиток людського капіталу, ринок праці, інновації і добробут. У групі більшого ризику перебувають діти, які і раніше належали до вразливих категорій. Освітні втрати можуть загострити і посилити вже наявні освітні нерівності: між містом і селом, між більш і менш заможними родинами.

Звідки виникають освітні втрати, як їх вимірювати і як давати з ними раду, говорять директор Cedos Іван Вербицький і аналітикиня Юлія Назаренко.

Послухати випуск можна також тут:

Дослідження «Освітні втрати: підходи до вимірювання та компенсації».