Дослідження присвячене проблемі використання прозорості університетів як одного з інструментів забезпечення та підвищення якості вищої освіти.

Звіт складається з двох частин. Перша присвячена міжнародному контексту інструменталізації прозорості університетів. Описані основні практики застосування відкритості університетів у Франції, Англії, Нідерландах та Росії. Французький досвід переданий крізь призму об’єднання вишів. Прозорість англійських університетів розглядається під кутом зору вступної кампанії та інформування абітурієнтів. Голландський досвід описаний з акцентом на стратегічному плануванні, яке здійснюють університети. Також окрема стаття присвячена бліц-огляду боротьби з корупцією за допомогою прозорості закордоном.

Друга частина присвячена моніторингу прозорості національних ВНЗ в Україні, який тривав протягом півроку з жовтня 2014 по березень 2015 року. Результати моніторингу показали, як університети публікують на своїх сайтах інформацію, присвячену освітнім програмам, фінансовим та адміністративним аспектам, а також стратегічному плануванню. Також описана методологія моніторингу, згідно з якою кожен університет у підсумку отримав відповідний рейтинговий бал. Наприкінці подано узагальнені рекомендації для університетів та Міносвіти щодо вдосконалення та підвищення рівня прозорості українських університетів. Окрім того, в рамках проекту кожен національний ВНЗ отримав індивідуальні рекомендації про те, як підвищити власний рівень прозорості для підвищення якості вищої освіти, залучення більш мотивованих абітурієнтів та пошуку додаткових джерел фінансування.