Аналітичний центр Cedos висловлює занепокоєння з приводу призначення Сергія Шкарлета міністром освіти і науки України.

Освіта і наука є критично важливими сферами для розвитку держави і добробуту кожної людини. Тому міністром, що відповідає за формування і реалізацію державної політики у цих сферах, має бути людина, яка володіє достатніми компетенціями, довірою освітньої та наукової спільнот і громадянського суспільства, а також поділяє засадничі принципи і цінності, на яких базуються освіта і наука, зокрема академічну доброчесність і нетерпимість до плагіату.

Наукові роботи міністра освіти і науки не мають містити плагіату. Толерантність до академічної недоброчесності на найвищому державному рівні заохочує недоброчесність і суперечить ідеї підвищення якості освіти і науки в Україні.

Виконуючи обов’язки міністра, Сергій Шкарлет не забезпечив належну підготовку до початку 2020-2021 навчального року в умовах пандемії, зокрема, вчасне виділення грошей на закупівлю масок і антисептиків, а також доплати вчителям за роботу в небезпечних умовах і додаткове навантаження. Детальний аналіз проблем і наслідків коронавірусу для системи освіти доступний за посиланням.

Публічні заяви Сергія Шкарлета викликають занепокоєння щодо продовження державної політики у сфері освіти, зокрема, щодо 12-річної Нової української школи, ролі ЗНО, повноважень Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, збереження директоратів у міністерстві освіти і науки, фінансування закладів вищої освіти за результатами діяльності.

Неособисте голосування народних депутатів є порушенням Конституції. У випадку прийняття рішення 226 голосами неособисте голосування ставить під сумнів його законність і легітимність. З огляду на це, закликаємо забезпечити дотримання Конституції України при призначенні міністра освіти і науки.

Cedos засвідчує свою відданість цілям покращення якості освіти в Україні, збільшення доступу до освіти, зменшення освітніх нерівностей і поліпшення умов праці освітньої і наукової спільнот. Ми працюємо над цим вже 10 років і будемо продовжувати робити це надалі разом з іншими організаціями громадянського суспільства, освітньою і науковою спільнотами. Однак, якісна і доступна система освіти не стануть можливими, якщо держава не буде виконувати свою частину роботи.

Ми завжди раді об’єднати зусилля з іншими організаціями, колегами і колежанками, а також відкриті до співпраці з державою. Щоби продуктивна взаємодія була можливою, закликаємо до забезпечення прав, виконання законів і дотримання доброчесності кожною зі сторін.